week 1 small outreach - Reisverslag uit Bucuresti, Roemenië van Gideon Duerink - WaarBenJij.nu week 1 small outreach - Reisverslag uit Bucuresti, Roemenië van Gideon Duerink - WaarBenJij.nu

week 1 small outreach

Blijf op de hoogte en volg Gideon

19 Februari 2016 | Roemenië, Bucuresti

daar ben ik weer.. na een dit keer nog heftigere week dan anders. zo veel meegemaakt in zo weinig dagen.
We zijn zaterdag eerst naar de gevangenis geweest waar ik mijn getuigenis heb mogen geven en een lied heb moge spelen. Daarna zijn we vertrokken vanuit Cluj naar Șoarș dit is een dorpje dichtbij Fagaras. T was een prachtige maar ook een spannende reis. We vertrokken om 1400 en na wat moeilijkheden met 1 van de auto's kwamen we om 19.20 ongeveer aan in fagaras om bij te komen en te eten. Om 20.30 vervolgden we onze weg naar Șoarș dit was een smal weggetje met heel veel bochten.

in Șoarș hebben we bij een saksische familie geslapen. die ook ministry doen met kinderen. t was een prachtig gebouw en t voelde eerst meer als vakantie dan als outreach.

Zondagochtend hebben we een uur lang gedient in een kerk in Fagaras, Ik mocht de aanbidding leiden en dat werd zeer gewaardeerd. Hierna zijn we met een groot gedeelte van de groep op visite geweest bij de familie van 1 van de leerlingen (Vlad) en hebben we het mooie Brasov gezien.


Maandag hebben we gedient op de bazis zelf, de mannen deden het fysieke werk en de vrouwen mochten alle ramen lappen. Na de lunch zijn we richting een kerkje gegaan in koetsjoelatah (dat is hoe je het uitspreekt) en daar hebben we nog een hele dienst gegeven waar ik ook weer de worship mocht leiden.

Dinsdag hebben we een opbouwende dag gehad voor het team. Ik moet toegeven dat het een hele moeiljike dag was voor iedereen en dat we heel veel geestelijke strijd voelden. we begonnen de dag met een film over het herkennen van de strategieén van de duivel. we hebben smiddags alles ingepakt en de kamers saconds schoongemaakt. We hebben veel geleerd deze dag vooral op t gebied van onze tekortkomingen, ik heb in ieder geval veel geleerd over ons als groep.

Tussendoortje: ik schrijf dit na een hele intensieve dag en ben erg moe dus vergeef me voor mijn spelfouten.

Woensdag vertrokken we om 0700 vanuit Șoarș naar Boekarest, we maakten een tussenstop bij een roemeense meneer die onderling ook wel de pizzaman word genoemt i.v.m zijn eigen kleine traditionele bakkerij, hier hebben we traditioneel zelf gebakken brood gegeten, dit was zonder beleg al overheerlijk. We kwamen rond een uurtje of 1300. we zitten hier midden in Gara de Nord de meest gevaarlijke en criminele wijk van boekarest, er zijn hier veel dak/thuis-lozen en veel verslaafden, en dit hele gebied word beheerd door de roemeense mafia.

Ik vertel jullie later hoe de dagen in Boekarest waren, T enige wat ik nu nog wil delen is een stukje over vandaag:

Iets wat me vandaag heel diep geraakt heeft was het dak en thuis lozen programma. De mensen die hier binnen kwamen waren in t algemeen niet verslaafd, ze waren grotendeels tussen de 50 en de 70 en hadden geen huis omdat ze nooit met papieren hadden gewerkt. dit zijn dus mensen die op straat leven omdat ze geen geld hebben. Dit heeft me diep geraakt, Ik begrijp dit niet, hoe kan de overheid dit toelaten? .. T enige wat we hier tegen kunnen doen is bidden.

Dat brengt me op mn volgende punt:
Gebedslijst..
Ik wil jullie vragen om niet alleen voor mij te bidden maar ook voor wat onderwerpen die ik op mn hart krijg.

- Victory Outreach (Casa Cana Community Church)
- De eenheid in de groep.
- Geduld.
- Financiele voorzienigheid.
- Mijn persoonlijke proces.

Financieel:
We hebben het er de afgelopen dagen iets meer over in de groep,
We zijn een groep, een eenheid, dit betekend dat we t samen moeten doen. Als we de lecturefase niet betaald krijgen kunnen we niet op outreach.
Mijn gedachtte blijft positief en ik heb vertrouwen!
Als je me (ons) wil sponsoren:

NL10INGB0001405079
tnv: G.Duerink
ovv: Gift DTS

Gods zegen! en Isus te iubeste!!


  • 20 Februari 2016 - 08:32

    Bea:

    WoW heftig verhaal....
    We bidden voor jou en de geestelijke
    Strijd die jij ondervind!
    Grt en de onvergetelijke Godszegen toegewenst.
    Wij zijn meer dan overwinnaars dat willen we dan ook proclameren in Jezus naam
    over jou leven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gideon

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 11141

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 04 Juni 2016

DTS Roemenië

18 December 2015 - 15 Januari 2016

voorbereiding

Landen bezocht: