officieel eerste lesweek. - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Gideon Duerink - WaarBenJij.nu officieel eerste lesweek. - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Gideon Duerink - WaarBenJij.nu

officieel eerste lesweek.

Blijf op de hoogte en volg Gideon

29 Januari 2016 | Roemenië, Cluj-Napoca

De eerste foto die ik heb meegestuurd is ons rooster voor de aankomende tijd. dit is wat ze proberen vast te houden grotendeels gebruiken ze het maar soms moeten er veranderingen in komen i.v.m omstandigheden.
ik ben al een week bezig maar ik wil mijn mede klasgenoten in hun 'natuurlijke habitat' fotograferen. hier ga ik aankomend weekend meer aandacht aan besteden dus hopelijk komen de verhalen en foto's zondag online!

Maar nu toch echt ff terugblikken op de week.

we hebben deze week les gehad over aanbidding (worship) en de verschillende vormen daarvan degene die les gaf was de leider van de DTS Alin (je spreekt het uit als aalien en hij is de man met de bril op de 2e foto). dit was erg fijn! we hebben dit ook gedaan en daar begonnen we maandagmorgen mee na het ontbijt en de stille tijd. Hierna begonnen de lessen. deze duren bijna de hele dag. na de lessen hebben we onze workduties dus klusjes om te doen. Deze heb ik dan ook gedaan.

Dinsdag begonnen we weer met ontbijt en stille tijd ! de 2 mooiste dingen om een dag mee te beginnen in mijn beleving (haha). hierna hadden we voorbede, dit betekend dat we gaan bidden voor een ander land of een andere bevolkingsgroep of eigenlijk kan het alles zijn. Dit keer zijn we van de lijst van opendoors uitgegaan en hebben we met de groepen voor Noord=Korea gebeden!! (alle vragen hierover hoor ik graag) verder hebben we niet veel gedaan. Na t diner gingen we redelijk vroeg slapen.

Woensdag begonnen we weer op zn opperbest met ontbijt en stille tijd! hierna hebben we weer les gehad van Alin. (als hij enthousiast word dan gaat hij bizar hoog praten) Alin had het vandaag over je zonden, eigen verlangens van het hart en dwaalleren afleggen bij het kruis. Dit heeft wat pijn, moeite en zelfs wat tranen gekost maar het is me gelukt !! Na de lunch en de workduties hebben we voor t eerst Small Groups gehad. Small Groups is eigenlijk alle mannen zowel staf als leerlingen die elkaar beter leren kennen en samen gaan praten over wat ze maar willen. Eigenlijk een plek om ff je ei kwijt te kunnen en je week door te spreken, dit vind ik zelf altijd wel lekker om te doen. Op t schema staat dat we Worship hadden maar Alin was te moe van het lesgeven elke dag (wij eigenlijk ook wel).
Wel hadden we een bespreking over donderdag i.v.m de wekelijkse outreach op donderdag. de vuilnisbelt...

Donderdag was de dag waar we allemaal erg naar uitkeken maar ook wel tegenop keken want het is de eerste keer wekelijkse outreach op de vuilnisbelt Patarât (patarut). we begonnen de dag met Frank een meneer uit Nederland die al jaren op de vuilnisbelt werkt. Hij heeft wat verteld over zijn eigen levensverhaal en over het werk wat hij doet op de vuilnisbelt. Hierna hebben we samen geluncht en zijn we vertrokken richting de vuilnisbelt. De rit hierheen was prachtig maar in de omgeving waar we kwamen viel mn mond open. t was echt een vuilnisbelt er waren huizen gebouwd op de vuilnis het waren verschillende dorpjes allemaal krakkemikkig en vies. Frank vertelde ons dat er in de hele gemeenschap misschien 5 huisjes zijn met stromend water (ik vraag me af of t schoon is). Op de vuilnisbelt wonen zo'n 2000 mensen, 5 huisjes met water. De kinderen werden opgehaald door een gedeelte van de groep en ik en nog een paar bleven dit keer achter om de kachels te blijven voorzien van hout. Toen de eerste groep binnen kwam hebben we ze op stoelen gezet en zover als t mogelijk was een klein praatje met ze gehouden. Op een gegeven moment een koekje gegeven om lekker op te peuzelen. Deze kinderen hebben geen vaste maaltijden geen eten elke dag en geen enkel idee of ze morgen eten hebben. Toen de 2e groep binnen kwam en we deze voorzien hadden van alles wat we konden en ook een koekje gaven waren er mensen van de DTS bij die niet wisten dat de eerste kinderen al een koekje hadden gehad. maar deze zeiden op hun beurt dat het niet eerlijk was als zij een 2e kregen voordat de andere een 1e x hadden gehad. Dit kwam vandaag (vrijdag) pas echt binnen. Dus je hebt niks word kei hard opgevoed leeft nog met een soort van standen systeem en toch denk je zo aan je medemens. zo was er een jongetje dat zn broertje overal mee naar toe nam. waar hij heen liep liep zn broertje achter hem aan waar zn broertje niet op kon komen hielp hij m. Ik zie God ook zo bij ons op t moment dat wij ergens niet bij kunnen komen of iets niet lukt dan helpt God ons er bovenop als de stoel te hoog is dan geeft hij ons een zetje. Verder hebben we deze donderdag niet heel veel gedaan. Alles diep op ons in laten werken was wel even genoeg denk ik.

Vrijdag.
Lekker dagje ontbijt begon pas om 0800 dus een half uurtje uitslapen! Na het ontbijt, ja je raad het al, stille tijd! maar dit was vandaag maar een half uurtje, omdat we samen gingen worshippen!! en ik mocht het leiden omdat mijn muzikale talenten hier bovenaanstaand zijn. Hierna hebben we t hoofdstuk Worship afgesloten met Alin en hebben we na de laatste lessen onze eerste 1op1 gesprekken gehad. Hoe kon het ook anders dat ik mn maatje Nieck zou krijgen als 1op1, lekker gepraat met deze beste kerel, hierna ff mn huiswerk gedaan want ja ook dat hoort bij een school.
Net in t huis van Alex (de bovenverdieping van het huis) spelletjes gedaan met de groep! t was een hele toffe week en ik zie uit naar meer!!!

Als er vragen zijn app me ! (0031631178128) dit is alleen een app nummer.

Financiële update.

Er zijn al verschillende super toffe giften binnen gekomen! ik wil jullie hier heel erg voor bedanken! Ik weet dat het een hap uit jullie budget is (hoeveelheid is niet belangrijk) en ik kan eerlijk zeggen dat het bedrag voor de outreach steeds dichterbij komt op deze manier! maar, we zijn er nog niet.

Wilt u me sponsoren?
NL10INGB0001405079
tnv G.Duerink
ovv Gift DTS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gideon

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 11136

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 04 Juni 2016

DTS Roemenië

18 December 2015 - 15 Januari 2016

voorbereiding

Landen bezocht: